Bir girişimci veya startup olarak işe başladığınızda, kurumsal bir kimliğe sahip olmak kulağa biraz kurumsal geliyor. Ancak kelimenin görünen anlamına bakıp bunun sizin canınızı sıkmasına izin vermeyin. İşinizin dış dünya tarafından nasıl görüldüğünü düşünmek, bilinçli ve odaklanmış bir kimlik geliştirmek inanılmaz derecede önemlidir.

Ancak kurumsal kimlik nedir? Kurumsal tasarımla aynı mı? Ve işletmenizi sürdürülebilir başarıya hazırlayan güçlü bir kurumsal kimliği nasıl yaratırsınız?

Kurumsal kimlik nedir?

"Kurumsal kimlik" i duyduğunuzda, aklınıza muhtemelen logolar, antetli kağıtlar ve kartvizitler geliyor ve bu kesinlikle bu işin bir bir parçası. Kurumsal tasarımınız, logolar ve sloganlar, renkler ve yazı tipleri, kırtasiye malzemeleri, el ilanları, web tasarımı, sosyal medya ve aklnıza gelebilecek diğer tüm ürünlerle birlikte, bir şirketin görsel kimliğiyle tipik olarak ilişkilendirdiğiniz her şeydir. Aynı zamanda ofisinizin dekoru, çalışan üniformaları ve şirket araçlarınızı ve kamyonlarınızı kapsayan her türlü grafiktir. 

Kurumsal kimlik neden önemlidir?

Bilseniz de bilmeseniz de, tıpkı bir marka imajınız olduğu gibi zaten bir kurumsal kimliğiniz var. Bu sadece şansa bırakılmasını isteyip istemediğinizle ya da iş hedeflerinizi destekleyecek bir şey yaratmak isteyip istemediğinizle ilgili. 

Tüm bunların sizinki gibi küçük bir başlangıç için çok büyük ve gereksiz olduğunu düşünebilirsiniz - sadece siz ve bir kurucu ortak iken 'kültür'den bahsetmek gereksiz görünebilir ancak, bir şeyler elde etmek, daha sonra düzeltmek zorunda kalmaktansa başından beri çok daha etkili ve daha kolaydır.



Proaktif olarak kurumsal kimliği nasıl oluştururuz?

  • Tüm iletişiminizde tutarlı ve tutarlı olduğunuzdan emin oluruz.
  • Rakipleriniz içinde sizin farklı kılınmanızı sağlarız.
  • Müşteriler, çalışanlar ve yatırımcılarla etkili bir şekilde etkileşim kurmanıza aracılık etmeye yardımcı oluruz.

Şimdi de iyi bir kurumsal kimliği oluşturan şeylere bakalım.

Kurumsal kimliğin bileşenleri

  • Kültür ve kişilik 
    • Vizyonunuz ve amacınız
    • Değerleriniz, kültürünüz ve davranışlarınız
  • Tasarım
    • Logo
    • Web sitesi
    • Sosyal medya
    • Ambalajlar ve ürüner
    • Genişletilmiş kurumsal iletişim materyalleri
    • Ofis dekoru, giysiler, araçlar ve geriye kalan her şey

İşletmeniz için doğru kurumsal kimliği nasıl geliştiririz?

1. Nereden olduğunuza bakarız.

Bu işe bir sebeple başladınız ve işi büyütürken bu nedeni gözden kaçırmamak önemlidir. Üzerinde düşünmek için biraz zaman ayırın:

  • Bu işe başlamak için motivasyonlarınız nelerdi?
  • Vizyonunuz ve amacınız neydi?
  • Nasıl gelişeceğine dair planınız neydi?

Elbette iş gelişebilir ve gelişmesi gerekir, ancak ilk motivasyonlarınızın ve planlarınızın net olması size güçlü bir temel sağlar ve hayal ettiğiniz işi kurmanızı sağlar.

Temelinde bu üç sorunun yattığı vizyon geliştirme süreci, sizi tanıyabilmemiz, bizi tanıyabilmeniz ve ortak olarak geliştirebileceğimiz kurumsal kimliğinizi ve bunun ayrılmaz parçası olan kurumsal iletişim materyallerinizi oluşturmakta bize yol gösterecek olan doneleri belirginleştirmemizi sağlayacak.

2. Nerede olduğunuzu bulun.

Nereye varmak istediğinize bakmaya başlamadan önce bugün nerede olduğunuzu anlamak isteyeceksiniz. Aşağıdaki gibi soruları yanıtlamak için biraz araştırma yapmak için zaman ayırın:

  • Mevcut müşterileriniz sizin hakkınızda ne düşünüyor?
  • Çalışanlarınız ne olacak?
  • Mevcut şirket malzemelerinizde nasıl bir izlenim var?

Saklamak isteyeceğiniz bazı olumlu geri bildirimler ve anahtar kelimeler bulabilirsiniz, ancak iyileştirme alanları da bulabilirsiniz. Geleceğin kurumsal kimliğinizi oluşturmak için hem olumlu hem de olumsuz girdileri kullanabilirsiniz.

Güncel farkındalığınızı öğrenmek için sizinle, çalışanlarınızla ve müşterilerilerinizle yapacağımız iletişim çalışmaları neticesinde size kapsamlı bir rapor sunarız. Bu, sizin dışarıdan nasıl göründüğünüzü anlamanıza ve yapılacak olan değişikliklerin niteliği ile niceliğini belirlemeye fayda sağlar. Güncel durumun değerlendirmesinin ardından bir sonraki aşamaya geçeriz.

3. Şirkete dışarıdan bakın

Kurumsal kimlik geliştirmek, kategorinin kurallarına göre oynamak ile öne çıkmanız için işleri karıştırmak arasında hassas bir dengedir. Sizinle aynı kulvarda olan rakiplerinizi de inceler ve sizin için neler yapılması gerektiği ile neler yapılabileceğine dair bir vizyon sunarız:

  • Rakiplerinizin kurumsal kimliği hakkında karşılaştırmalı örnekler
  • Neyi seversiniz ve neyi sevmezsiniz?
  • Sizin gözünüzden rakipleriniz başarılı, diğerini başarısız kılan nedir ve bunu nasıl onarabiliriz?

Kendi kimliğinizi oluştururken bu ayrımların farkına varmak için - yine hem olumlu hem de olumsuz olarak elde ettiğiniz içgörülerden oluşan bir liste ediniriz. Böylece eksikleri kapatmak ve revize edilmesi gereken birimleri daha iyi görebilmek için elimizde somut bir veri olur.

4. Gelecek için bir vizyon oluştururuz.

Kurumsal kimliğin oluşturulması zaman alır ve bu nedenle bugün bulunduğunuz yer için etki yaratmadan bir şeyler geliştirmenin bir anlamı yoktur. Bunun yerine, işletmenizin geleceğine odaklanarak nereye varmaya çalıştığınız konusunda ileriye bakarız ve sizinle birlikte koyduğumuz bir hedef doğrultusunda aşağıdaki sorulara yanıt bulmaya çalışırız: 

  • Bundan beş yıl sonra şirketinizle nerede olmak istersiniz?  
  • İç yapınız ve ekibiniz nasıl görünecek?
  • Hangi yeni ürün ve hizmetleri başlatacaksınız? 

Bu şekilde ileriye bakmak, şu anda geliştirmekte olduğunuz kimliğin yalnızca gelecek yıllarda alakalı olmasını sağlamaya yardımcı olacak, aynı zamanda oraya ulaşmanıza da yardımcı olacaktır. Böylece hedeflediğiniz tarihe geldiğinizde, markanızla birlikte kurumsal kimliğiniz de modern ve uyumlu görünecektir.

5. Kurumsal kimliğinizi geliştirin 

Nereden geldiğinizi, bugün nerede olduğunuzu ve nereye gitmek istediğinizi; rakiplerinizin neler yaptığını biliyoruz; ve artık sizin kurumsal kimliğinizi oluşturmaya hazırız. Bunun hem tasarım yönleri hem de şeylerin kültürü ve kişilik yönü anlamına geldiğini unutmayın. 


Nasıl başlayacağız?

  • Amacınızın önemli olan unsurlarına, temel değerlerinize, mark kişiliğinize ve mrkanızı konumlandırmak istediğiniz konuma göre bir strateji geliştireceğiz.
  • Başta tipografi, renk paleti ve form dahil olmak üzere marka tasarımınızın ayrıntılarının yanı sıra bunların logonuzda, web sitenizde, kartvizitlerinizde vb. nasıl hayata geçirileceğine dair örnekler sunacağız. 
  •  Ürettiğimiz yeni marka bileşenlerinizi Marka Stil Kılavuzu toplayarak size komple bir vizyon sunacağız. Daha sonra marka kimliğinizin tüm bu öğelerini, bu kullanışlı bir referans belgesinden takip edebileceksiniz.