Şirket İçi Motivasyonun Önemi
Her şeyin 'yeni nesil' olduğu bir ortamda çalışma alanlarının da adapte olması gereken yeni nesil yöntemler şirketler için artık göz ardı edilemeyecek bir zorunluluk. Farkındalığı yüksek bir nesil geleceğin tüketicileri olmak üzere yollarında ilerlerken, bu neslin çalışan olarak şirketler içerisindeki yerini şimdiden uyarlamakta fayda var. Aksi halde sosyal mecraların kurdu bu personeller tüm memnuniyetsizliklerini tüketiciye iletmekte asla tereddüt etmeyeceklerdir.
Şirket içi motivasyon günümüzde de ciromuza dolaylı olarak yansıyan büyük bir öneme sahiptir ve ileride daha da direkt etkilerle önemini gösterecektir. Çalışan motivasyonu sağlanmazsa şirketler geleceğe ilerlemekte epey zorlukla karşılaşacaklar.
Bir çok patron tarafından 'ciddiyetsizlik' ya da 'disiplinsizlik' gibi algılanan yeni nesil çalışma ortamları aslında ağırlaşan ve stres yüklü çalışma şartlarında tam tersi düzeni oluşturan temel bir yapı taşı. Bu motivasyonu sağlayacak ortamlar her şirket için farklılık göstermekle birlikte iki ana kalemden oluşmakta; 1- Çalışma ortamı 2- Çalışan/patron diyalogları
Çalışma ortamı yeni nesle uyarlanmış oldukça eğlenceli bir ortamda bile patron/çalışan diyaloğu kötüyse motivasyon zinciri mutlaka sekteye uğruyor. Tam tersi de aynı ölçüde geçerli.
Ne yapmalı?
Arriba olarak size; şirketinizde motivasyon düşürücü etmenlerin tespiti, çalışanların bireysel motivasyon yönlerinin irdelenmesi, çalışanlara genel değil tekil bireyler olarak bakma bilinci, şirket kültürü oluşumu, tüm bu süreçlere yönelik çözüm haritaları belirleme ve çalışan/patron farkındalık atölyeleri ile iletişim çözümlerinin geliştirilmesi esasına dayanan stratejik bir adaptasyon programı sunmaktayız. Bu program ile yeni nesle hitap eden, hem içeride hem dışarıda günü yakalayan ve böylece yüksek ciroları hedefleyen firmalar arasında yer alabileceksiniz.